Isnin, April 07, 2008

Sabtu Petang 050408 (Satu laie pemberitahuan)

Sesampai ese di ghumah, oghang ghumah mo anak2 dah siap.

"Bang, jom gi rumah Cis (abang eh, iparlah dek ese)" keteh. Patutlah tadi dio tipon tanyo balik kul beghapo, ado projek kosan eh.

"Humang hai, lum sompek duduk laie hah!!" teh ese. "Takpe, duduklah dulu. Air pun tengah jerang tu" teh dio membodek.

"K, pas solat Asar lah" teh ese.

Adolah tu, cito drang adik beradik tu...

Sambil drang berbughak tu, sambil monoguk kopi 'o' dan makan keropok tu, sompek ese terpandang kek susunan CD eh. Ado bebeghapo koping, VCD banyaklah.

"Cis, pinjam ni Cis, nak wat MP3" teh ese. "Amek, amek, tak kesah tp... dah tak banyak koleksi aku yang tinggal" keteh. "mana tah lesapnya."


"Aku amek 3CD ni dulu, dah siap yang nanti amek yang pulak kot". Walaupun dio bunyik cam boghek yo...

"Aku ada dapat album Split Time aritu, yang ada lagu rintihan" kasi 'STORY' skit, tengok. "Ye ke?" laju yo pulak deh "Pass kat aku, Joe. Bebudak2 Muo tu"

"hehehe, kigho kawtim lah tu, huhuhu" teh ese lam hati.

Cam mana aku boleh tak tahu dia ada koleksi CD2 ni...



Deep Purple -Stormbringer

Rainbow - Down To Earth


MAY - Sinar

Bermakno ado laie lah next posting, kalau ado jokilah...