Jumaat, April 24, 2009

EPL 08/09 Gameweek37

Gameweek 37 (Waktu Malaysia)

GW37 iolah 2nd last game. Tumpuan lobih pado sapo yang ‘gugur’. Cer kito tengok jadual terkini 6 pasukan tercorot. Memasing bukan setakat nak memburu kemonangan yo, tapi menghaghap an team lain tercicir mato.



Dan jadual GW38 melibat an onam2 pasukan2 kek ateh tu, di meghah an untuk nak rancak an korang baco eh dan nak nyodap an acaro toku-menoku.

Man Utd V Arsenal 16 May 19:45 ManU cumo nak an satu mato dari 2 perlawanan untuk mengosahkan kejuaraan. Apo pun yang mampu Arsenal buek, susah nak menafikan untuk ManU dapek an satu mato maso dalam GW38 menentang Hull City. “No hal punyo” keteh dek onto Alex. Sapo nontang Arsenal di GW38, dah tak relevan sobab dio terampai; Chelsea dah tak capai laie, dah kono tingga an tigo tiang, Villa pulak 10 mato kek belakang.

Bolton V Hull City 16 May 22:00 Prestasi Hull City jauh bona bezo eh kalau dibanding an mo awal musim dulu. Tak senegheh langsung, mano poie eh tandukan Turner dan set-piece Geovanni eh. GW38 Hull akan melayan kunjungan ManU pulak. Bolton takdo kepontingan tapi ese masih mengguna an khidmat Taylor dan Davies.

Everton V West Ham 16 May 22:00 West Ham masih mengintai peluang ke Europa tapi Everton sekadar melongkap an jadual. Ado Lescott dan Baines tapi elok yo kalau duo2 eh dilopeh an untuk bawak masuk player yang ado potensi score atau clean-sheet (tak bolos). Dalam GW38, West Ham akan melayan Boro.

Middlesbrough V Aston Villa 16 May 22:00 Buleh ko Boro monang? Villa pun kalah minggu lopeh. Dan GW38 Boro bertandang ko West Ham. Elok panggey Ito, suh nyanyi lagu Naik Turun Naik ni… Takdo player2 pasukan ini.

Newcastle V Fulham 16 May 22:00 Newcastle menghaghap an tuah monang GW36 berulang. Bahayo bagi Schwarzer dan Hangeland ese ni, tapi Fulham ado kelobihan 2 mato daripado ‘Europa contender’ yang lain eh. Memang Shearer takdo pilihan lain sobab GW38 dio poi bertandang ke Villa Park. Raso2 buleh stay kek premier ko?

Stoke City V Wigan 16 May 22:00 Duo2 dah ado 42 mato, satu angko yang selamat untuk musim ini. Ado Kirkland, Figueora; dan Shawcross dan Faye Ab. Lawan memasing di GW38 pun dah tak relevan.

Tottenham V Man City 16 May 22:00 Takdo kepontingan. Nak trade an, Robinho dan Ireland. Dari kiraan matematik, ManCity masih ado peluang dalam pemburuan ke Europa laie, dan lawan dio di GW38 iolah Bolton.

West Brom V Liverpool 17 May 20:30 Kalau sonjo tu (waktu Malaysia) ManU dah dapek satu mato yang di nak ondak eh tu, WBA buleh mintak simpati Liverpool ngah malam tu. Tapi kalau Arsenal monang, Liverpool memang kono monang untuk terus memberi tekanan pado ManU. GW38 WBA berkunjung ke Blackburn pulak. Mato yang mampu dikutip dalam duo game terakhir ni, menafi an Premiership WBA. Liverpool akan jumpo Spurs di GW38.

Chelsea V Blackburn 17 May 23:00 Uncle Sam dah logo ngan kemonangan GW36 ngan Portsmouth. Boleh trade an Lampard ngan Gerrard ko Ronaldo ko. Chelsea buleh mengelak pusingan kelayakan UCL musim dopan kalau dio dapek potong Liverpool.

Portsmouth V Sunderland 19 May 03:00 Perghh!! Monang stay, kalah kuar… macam main takraw kek asrama maso skolah dulu pulak. Err… terbalik… sapo kalah stay dalam relegation zone dan yang monang buleh benapeh logo. Walaupun secaro matematik, duo2 team ado dalam relegation zone tapi mampu ko ompek2 pasukan kek bawah untuk dapek full-point? GW38 Sunderland kochot poghot nunggu Chelsea dan Portsmouth pulak ke Wigan. Kalau ompek team kek bawah tu ado tercicir mato di GW37, GW38 dah tak relevan pado duo2 team ni. Relevan kek money-prize yo lah yang tingga eh.

Setakat ini, WBA, Boro dan Hull City calon pilihan ese untuk tughun ko Championship. Korang? Samo yo ko?? Apopun, tunggu komen ese dalam 'GW39 - The Final Curtain' minggu dopan.

Tiada ulasan: