Jumaat, April 24, 2009

EPL 08/09 Gameweek36

Gameweek 36 (Waktu Malaysia)

GW36 ni ialah 3rd last GW, di mano perlawanan yang tertunggak di masuk an semulo. Perlawanan tersobut ialah antara ManU dan Wigan. Perebutan di puncak masih bolum 'settle' laie, manokalo 4 pasukan bertarung untuk mengelak dari tergelincir ke bawah. Ado yang bertombung sesamo sendiri pulak tu.

3 pasukan (Man City, West Ham dan Fulham) berebut slot terakhir ke Europa Cup (namo dan format baru EUFA Cup; tak pasti pulak kalau2 cup eh pun bertukar)


Blackburn V Portsmouth 9 May 22:00 Pado ese, kemonangan dicarik dek duo2 pasukan. Tapi sapo yang kalah tak perlu panik sobab memasing 6 dan 7 mato dari relegation zone. Blackburn yang akan ke Chelsea minggu dopan patut 'secure' 3 mato berhargo ni.

BoltonV Sunderland 9 May 22:00 Bolton akan monang walaupun sobona eh Sunderland yang terlalu menghaghap. Subagia tak do pilihan lain pun sobab dio akan melayan Chelsea di perlawanan terakhir. Sunderland akan 'gugur'. Ado Taylor dan Davies, ghaso2 boleh pakai dalam 2 game laie ni...

Everton V Tottenham 9 May 22:00 Seri. Everton dah layak ke Europa Cup dan Tottenham pulak melalui slot Carling Cup. Ado Lescott, Baines; ado Keane dan Lennon. Tapi namo2 tersobut adalah calon utk diganti an mo pemain yang main 2 game.

Fulham V Aston Villa 9 May 22:00 Fulham mengintai slot terakhir ke Europa. Manokalo Villa dan layak. Ado Murphy, Schwarzer dan Hangeland; dan Agbonlahor.

Hull City V Stoke City 9 May 22:00 Hull perlukan kemenangan sebelum ke Bolton dan menunggu ManU di GW38 tapi Stoke agak seleso 8 mato di ateh relegation gate.

West Brom V Wigan 9 May 22:00 Dari kiraan matematik, bukan dogengan kalau WBA terselamat tapi Liverpool akan mengesahkan 'keguguran'nya di GW37; tapi ese predict Wigan akan mengesahkannya lebih awal. Bawak masuk player Wigan.

West Ham V Liverpool 10 May 00:30 West Ham antara contender ke Europa Cup tapi Liverpool takdo pilihan pun.

Man Utd V Man City 10 May 20:30 Derby yang menarik, menghaghap 'gelombang biru' di kota Manchester dan slot terakhir di Europa Cup.

Arsenal V Chelsea 10 May 23:00 Takdo apo pun selain dari maruah, selopeh memasing terlopeh final UCL. Risiko untuk ambik player2 drang ni.

Newcastle V Middlesbrough 12 May 03:00 Memasing nak monang tapi monang skali ni bolum cukup untuk mengelak dari tergelincir tapi yang kalah sudah tontu.

Wigan V Man Utd 14 May 03:00 Wigan tidak membughu apo2. ManU mengelak dari kalah.

Selamat berFantasi.

Tiada ulasan: